Sunete neclare

Posted on

In ultima vreme, tot mai des mi se intampla sa aud tanguitoare sunete ce par sa coboare de undeva de atat de sus, cat nu pot strapunge ochi-mi sa vada.

Si-am incercat a nu asculta muzica indefinita ce se rasfrange in coloane de dureri, ascutite de caderea din inalturi. Dar suntele acelea se infing in pamantul ce-mi ofteaza in preajma si-si continua reverberatia. Par corzi rupte dintr-o harpa a cerului. Cazute, infrante, uitate…Tematoare.

Le-am ignorat cat am putut, doar-doar imi amagesc curiozitatea nativa de a nu le da un sens. Muzica lor insa continua sa tulbure aerul din preajma-mi. Linistea interioara e plina de o galagie de nedescris. Le-as cere sa taca…Prezentele acestea nevazute m-au dus cu gandul pana la marginea neclara a nebuniei.

*

Si-am pus amenintatorul semn de intrebare: sa fi innebunit eu, oare??

De spui cumva ca voci auzi, te vor privi, dar vor fi surzi. Ei nu au timp si chef sa te-nteleaga, si la ce bun? Ma simt eu mai intreaga? Ce sunete, ce nebunii ne spui? Mai bine pune-ti tu, nebuno, jalba-n cui!

Cui sa ii spui ca simti incet cum moare, o-ntreaga lume mica, o ciunta lume mare? Ca despre ele-am incercat in versuri, sa pot cuprinde-n rima universuri, sa mangai suflete atat de ratacite, sa cant despre iubiti si despre-a lor iubite?… Sa-mi plang trecuta viata calatoare ce s-a-nsotit de-o umbra-amagitoare?

Acele sunete alunecand din ceruri, sunt bucatele mici din adevaruri ce nu pot fi mai lesne-a fi rostite decat in chip de poezii neostoite. Si jale mi-e, si dor imi e de bine, si toate se-mbulzesc nebune-n mine, si ma-nsotesc atatea mii de ganduri … Mai scap doar asternandu-le in randuri. Dar de o vreme pare-a rugini zavorul la usa ce inchide dupa ea izvorul de unde-au picurat a mele versuri. Si sub asprimea multor ne-ntelesuri, sub arzatoarea si neclara mea dorinta, se-nalta ca un abur o fagaduinta… Duioasa, rabdatoare si cuminte m-asteapta poezia, se umple de cuvinte. Doar seara isi inalta unduioasa cantarea tanguita si frumoasa; din cer apoi coboara inspre mine acele sunete ce nu le desluseam prea bine…

Deci tu erai? Tu erai, poezie?  De la o vreme-mi pari a nu fi vie. Hm, daca n-ai plecat, atuncea mai ramai. O sa se-ntoarca ea si vremea sa imi spui de ce n-ai vrut sa-ti cauti alt stapan? Tu nu vezi timpul cat imi este de hapsan? Tu cauti libertate, iar eu te ingradesc, eu lupt cu vietuirea, tu ma-ndemni sa iubesc.

Tu-mi tanguiesti, tu plangi nemangaiata! Rabdare-ti cer, un strop, te-oi scrie-ndata ce inima-mi va sti ca nu e nebunie, sa vad in tine, iar, izvor de apa vie.

Rabdare ai… incerc ca sa revin, ti-oi da speranta si samanta de divin. Si te-oi hrani din tot ce mi-a ramas, si nu te-oi mai lasa sa nu ai glas. Gateste-ti rimele pe indelete, vom scrie iar despre flacai si fete, aduna tu cele mai dulci cuvinte, iar eu le-oi randui cu luare-aminte. Dar lasa-ma sa imi oftez paharul, pana la fund, c-altfel mi te ineac-amarul.

*

S-a inclinat politicoasa poezia. Si a tacut… Pentru o vreme.

*

Sa aveti un inceput de iarna linistita si plina de bucurii. Si sa se continue cu zile de sarbatoare sufleteasca, nesfarsite.

Un răspuns »

  1. Aceasta e Sonia pe care o banuiam, dar care inca statea ascunsa in spatele unor exigente care cred ca ii daunau. Aceasta e Sonia care imi place. Nu uita ca eu te consider inca o posibila Karen Blixen, povestea mea de iarna! Ai condeiul ai busola! Asa cum vad, esti pregatita de drum. Felicitari!

    Apreciază

    Răspunde
  2. Soniaaaaa, sa n-o lasi sa taca decat vreme scurta:) Poezia-n proza e o voluptate;)

    Apreciază

    Răspunde
  3. Semeni cu ea, dar eu te aseman, mai degraba, cu scriitoarea Karen Blixen, care a scris povestea de iubire pe care o interpreteaza Meryl Streep in filmul „Dincolo de Africa”.
    Eu nu am decat volumul „Poveste de iarna”. Nu stiu daca la noi a fost tradus si altul. Am sa ma uit!:)

    Apreciază

    Răspunde
  4. Eu m-am pierdut,treptat, mai mult tot inspre mine
    Si-am devenit,stingher, un altul doar cu sine
    …Dar iata, sa le-astern pe inima, in randuri,
    De dincolo de mine ma-ntorc iar catre ganduri!

    🙂

    Apreciază

    Răspunde
    • Mihai,
      Stingher n-ai cum sa-ti fii cand ai asa simtire.
      Ma-nclin in fata vorbei ce-mi lasi ca dovedire.
      E urma-randurilor tale aici la mine-n prag…
      Emotia e-ntreaga si-o voi pastra cu drag…

      Apreciază

      Răspunde

Lasă un comentariu